بخور نخورهای قبل و بعد ورزش کردن پربیننده ترین مطالب گالری عکس بازیگران

بخور نخورهای قبل و بعد ورزش کردن
پربیننده ترین مطالب
گالری عکس بازیگران
شوربای بلغور همراه با شیر بادام و بلوبری می‌تواند کمک کننده باشد. در کنار آن می‌توانید ماست یونانی نیز بخورید.

خیلی از افراد نمیدانند قبل ورزش چه بخورند یا بعد آن..قبل از ورزش باید بر مواد غذایی تمرکز کنید که حاوی کربوهیدرات و پروتئین باشد و چربی و فیبر کمتری داشته باشد. چربی و فیبر با سرعت کمتری هضم می‌شود. کربوهیدرات‌ها مهم‌ترین منابع انرژی برای ورزشکاران هستند.چند ماده غذایی که می‌توانند انرژی ورزشکاران را قبل از ورزش تامین کنند عبارتند از:

بخور نخورهای قبل و بعد ورزش کردن

۱- میان وعده قبل از تمرین، ماست یونانی همراه با توت‌ها و گرانولا

انواع توت‌ها و گرانولا می‌توانند کربوهیدرات مورد نیاز را تامین کنند. ماست یونانی نیز پروتئین لازم برای جلوگیری از آسیب دیدگی عضلات را تامین می‌کند. گرانولایی مصرف کنید که حاوی مغزها، دانه‌ها و کربوهیدرات سالم باشد. بهتر کربوهیدرات موجود در گرانولا با روغن نارگیل، وانیل و انجیر خشک شیرین شده باشد. بهتر است ماست یونانی طعم‌دار نباشد.

۲- میان وعده قبل از تمرین،اسموتی میوه‌ها

میوه‌ها قندلازم برای بدن را تامین می‌کنند. می‌توانید از مخلوط موز، کره بادام زمینی، شیر بادام و غلات استفاده کنید. می‌توانید یک هفته آووکادو و بلوبری نیز بخورید.

۳- میان وعده قبل از تمرین،بلغور جو حاوی پروتئین و بلوبری

۴- میان وعده قبل از تمرین،موز، کره بادام‌ زمینی و عسل

موز حاوی کربوهیدرات و پتاسیم لازم است. خوردن موز کارایی عصب‌ها و عضلات را افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید کمی میان وعده خود را شیرین کنید عسل بخورید.

۵- میان وعده قبل از تمرین،سیب، کره بادام زمینی و کشمش

میوه‌های خشک مانند کشمش منابع خوبی برای تامین کند بدن هستند. سیب و کشمش حاوی فیبر لازم هستند چربی موجود در کره بادام زمینی می‌تواند حس گرسنگی را برطرف کند اما این چربی هضم سختی نیز ندارند

۶- میان وعده قبل از تمرین،نوشیدنی ورزش خانگی

می‌توانید با آب، آب لیموی تازه، کمی نمک و عسل یک نوشیدنی ورزشی موثر تهیه کنید.

۷- پنیر کم چرب و محلی و برگه زردآلو نیز می‌تواند فیبر لازم بدن را تامین کند.

افزودن نظر