15 خوراکی مفید برای افزایش هورمون تستوسترون مردان + دستورالعمل

تستوسترون یک هورمون استروئیدی مردانه است، البته در بدن زنان هم این هورمون وجوددارد اما کارایی و تولید آن در بدن مردان بسیار بیشتر از زنان است، هورمون تستوسترون در بدن مردان نقش هاي کلیدی زیادی دارد از جمله: تاثیر مستقیم بر رشد اندام ها و بلوغ جنسی. امروزه در باشگاه هاي بدن سازی این هورمون بطور غیر اصولی و غیر قانونی تحریک می شود، که می تواند مشکلات جبران ناپذیری رابه بار بیاورد.

این مواد خوراکی حال شما را خوب می کنند

اگر شما نمی­توانید کابینت آشپزخانه خودرا باز کرده و خلق و خوی خوب را از قفسه بردارید، چند مورد در آن قفسه وجوددارد که می­تواند به آرامی بشما کمک کند تا احساس شادمانی بیشتری داشته باشید. می­توانید مصرف غذاهایی که خلق و خوی شما رابه سرعت التیام می­بخشد رابه یک عادت همیشگی تبدیل کنید.

این مواد خوراکی حال شما را خوب می کنند

اگر شما نمی­توانید کابینت آشپزخانه خودرا باز کرده و خلق و خوی خوب را از قفسه بردارید، چند مورد در آن قفسه وجوددارد که می­تواند به آرامی بشما کمک کند تا احساس شادمانی بیشتری داشته باشید. می­توانید مصرف غذاهایی که خلق و خوی شما رابه سرعت التیام می­بخشد رابه یک عادت همیشگی تبدیل کنید.

این مواد خوراکی حال شما را خوب می کنند

اگر شما نمی­توانید کابینت آشپزخانه خودرا باز کرده و خلق و خوی خوب را از قفسه بردارید، چند مورد در آن قفسه وجوددارد که می­تواند به آرامی بشما کمک کند تا احساس شادمانی بیشتری داشته باشید. می­توانید مصرف غذاهایی که خلق و خوی شما رابه سرعت التیام می­بخشد رابه یک عادت همیشگی تبدیل کنید.

برای شروع پیاده روی این نکات را در نظر بگیرید

پیاده‌روی یکی از مفیدترین فعالیت‌های فیزیکی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی انجام دهد. با انجام پیاده‌روی بدن اکسیژن بیشتری مصرف می‌کند و کارایی ذهنی بهبود پیدا می‌کند.

بهترین روش ها برای رفع لاغری صورت

كافي است تمرينات سنگین ورزشي را از سر بگيريم تا در كوتاه‌ترين زمان ممكن جذابيت و زيبايي صورت‌مان‌ را از دست بدهيم. لاغر شدن صورت يكي از شايع‌ترين مشكلاتي است كه غالب مردان و زنان در سراسر جهان با آن روبرو هستند و براي درمان آن تلاش مي‌كنند.

قبل و بعد از ورزش چه خوراکی‌هایی باید بخوریم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم؟

ورزشکاران و بدن‌سازان برای رسیدن به اهداف‌شان در ورزش همیشه به دنبال راهی برای بهبود عملکرد خود هستند. مصرف مواد مغذی می‌تواند به بدن شما کمک کند تا عملکرد بهتری در ورزش داشته باشید. تغذیه صحیح و مناسب همچنین باعث می‌شود ریکاوری بعد از ورزش سنگین سریع‌تر شود. مصرف مواد غذایی صحیح و مناسب قبل از ورزش نه تنها به شما کمک می‌کند که عملکرد بهتری داشته باشید، بلکه آسیب عضلات را هم به حداقل می‌رساند.

فواید مهم یوگا برای سلامتی

 می‌دانید یوگا برای سلامتی چقدر مهم است؟ آیا می‌دانید که تنها با انجام 20 دقیقه از این ورزش می‌توانید تمام انرژی مورد نیاز روح و جسم خود را برای یک روز کامل تامین کنید؟ یوگا یعنی آشنایی با واقعیت درونی جسم و حرکت به سمت شکوفایی. یوگا فواید بسیاری دارد. در این مطلب سعی داریم تا فواید آن برای سلامتی را برایتان شرح دهیم.

آیا می‌دانید تمرین هوازی یا ایروبیک چیست؟ 

نرمش هوازی یا «ایروبیک» که با نام کاردیو (cardio) هم شناخته می‌شود، به معنی حرکاتی است که به طور ویژه روی سیستم مصرف اکسیژن برای تولید انرژی تمرکز می‌کنند. از جمله از تمرینات هوازی می‌توان به: پیاده روی سریع، شنا، دوچرخه سواری و دویدن اشاره کرد. در طی انجام ورزش‌های هوازی تنفس وضربان قلب افزایش می‌یابد و در نتیجه قلب، ریه ها و سیستم قلبی و عروقی تقویت می‌شود. علاوه بر این، ورزش ایروبیک و تمرین هوازی برای چربی سوزی نیز مفید است.

بهترین غذاهای آرام بخش برای افراد عصبانی

اپیوئیدها ترکیبات آرام‌بخشی هستند که نه تنها خاصیت ضد درد دارند، بلکه بر روحیه هم اثر مطلوب می گذراند.همچنین تحقیقات نشان می دهد مصرف حتی مقدار کمی قند، قدرت یادگیری و حافظه انسان را التیام می‌بخشد و مصرف یک تا 2 قطعه کوچک شکلات در روز میتواند تأثیر خوبی بر روحیه فرد داشته باشد.

10 تمرین آسان برای از بین بردن درد پشت

درد پشت می تواند علل مختلفی داشته باشد، اما اغلب این اتفاق می افتد، زیرا ستون فقرات از عضلات اطراف پشتیبانی کافی نمی کند. عضلات هسته ای، به ویژه مفاصل، به عضلات پشتی متصل می شوند، و این عضلات قوی تر، حمایت بیشتر از ستون فقرات می شود.

تمریناتی برای درمان سردرد شما بدون دارو

اگر شما اغلب از سردرد رنج می برید، مطمئنا می دانید چقدر درد آن وحشتناک است، شما همچنین ممکن است سرگیجه، حالت تهوع، ضربان قلب نامنظم و حتی مشکلات بینایی را تجربه کنید. برای جلوگیری از این وضعیت، شما باید عضلات و رگ های خونی خود را به طور منظم تمرین دهید و بهترین راه برای انجام این کار این است که تمرینات زیر ​​را حداقل 10 دقیقه هر روز انجام دهید.

پرخوری و راه حل آن چیست؟

اکثر اوقات, وقتی حواسمان به غذایمان نیست, پرخوری میکنیم. مثلاً زمانی که جلوی تلویزیون نشسته‌ایم, یا در حال گفتن و خندیدن با رفقایمان هستیم. پس باید چه کار کرد؟ خب معلوم است, پیشنهادات ما را درنظر بگیرید و حواس تان را جمع کنید. برای جلوگیري از پرخوری می بایستی از چند تکنیک استفاده کنید.