قبل و بعد از ورزش چه خوراکی‌هایی باید بخوریم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم؟

ورزشکاران و بدن‌سازان برای رسیدن به اهداف‌شان در ورزش همیشه به دنبال راهی برای بهبود عملکرد خود هستند. مصرف مواد مغذی می‌تواند به بدن شما کمک کند تا عملکرد بهتری در ورزش داشته باشید. تغذیه صحیح و مناسب همچنین باعث می‌شود ریکاوری بعد از ورزش سنگین سریع‌تر شود. مصرف مواد غذایی صحیح و مناسب قبل از ورزش نه تنها به شما کمک می‌کند که عملکرد بهتری داشته باشید، بلکه آسیب عضلات را هم به حداقل می‌رساند.

فواید مهم یوگا برای سلامتی

 می‌دانید یوگا برای سلامتی چقدر مهم است؟ آیا می‌دانید که تنها با انجام 20 دقیقه از این ورزش می‌توانید تمام انرژی مورد نیاز روح و جسم خود را برای یک روز کامل تامین کنید؟ یوگا یعنی آشنایی با واقعیت درونی جسم و حرکت به سمت شکوفایی. یوگا فواید بسیاری دارد. در این مطلب سعی داریم تا فواید آن برای سلامتی را برایتان شرح دهیم.

آیا می‌دانید تمرین هوازی یا ایروبیک چیست؟ 

نرمش هوازی یا «ایروبیک» که با نام کاردیو (cardio) هم شناخته می‌شود، به معنی حرکاتی است که به طور ویژه روی سیستم مصرف اکسیژن برای تولید انرژی تمرکز می‌کنند. از جمله از تمرینات هوازی می‌توان به: پیاده روی سریع، شنا، دوچرخه سواری و دویدن اشاره کرد. در طی انجام ورزش‌های هوازی تنفس وضربان قلب افزایش می‌یابد و در نتیجه قلب، ریه ها و سیستم قلبی و عروقی تقویت می‌شود. علاوه بر این، ورزش ایروبیک و تمرین هوازی برای چربی سوزی نیز مفید است.

بهترین غذاهای آرام بخش برای افراد عصبانی

اپیوئیدها ترکیبات آرام‌بخشی هستند که نه تنها خاصیت ضد درد دارند، بلکه بر روحیه هم اثر مطلوب می گذراند.همچنین تحقیقات نشان می دهد مصرف حتی مقدار کمی قند، قدرت یادگیری و حافظه انسان را التیام می‌بخشد و مصرف یک تا 2 قطعه کوچک شکلات در روز میتواند تأثیر خوبی بر روحیه فرد داشته باشد.

10 تمرین آسان برای از بین بردن درد پشت

درد پشت می تواند علل مختلفی داشته باشد، اما اغلب این اتفاق می افتد، زیرا ستون فقرات از عضلات اطراف پشتیبانی کافی نمی کند. عضلات هسته ای، به ویژه مفاصل، به عضلات پشتی متصل می شوند، و این عضلات قوی تر، حمایت بیشتر از ستون فقرات می شود.

تمریناتی برای درمان سردرد شما بدون دارو

اگر شما اغلب از سردرد رنج می برید، مطمئنا می دانید چقدر درد آن وحشتناک است، شما همچنین ممکن است سرگیجه، حالت تهوع، ضربان قلب نامنظم و حتی مشکلات بینایی را تجربه کنید. برای جلوگیری از این وضعیت، شما باید عضلات و رگ های خونی خود را به طور منظم تمرین دهید و بهترین راه برای انجام این کار این است که تمرینات زیر ​​را حداقل 10 دقیقه هر روز انجام دهید.

پرخوری و راه حل آن چیست؟

اکثر اوقات, وقتی حواسمان به غذایمان نیست, پرخوری میکنیم. مثلاً زمانی که جلوی تلویزیون نشسته‌ایم, یا در حال گفتن و خندیدن با رفقایمان هستیم. پس باید چه کار کرد؟ خب معلوم است, پیشنهادات ما را درنظر بگیرید و حواس تان را جمع کنید. برای جلوگیري از پرخوری می بایستی از چند تکنیک استفاده کنید.

تغییر چهره و اندام باورنکردنی افراد پس از لاغر شدن

به گزارش پارس ناز ولی با نگاهی به تغیرشکل هاي حیرت انگیز بعضی از افراد در سراسردنیا ، ثابت میشود که عده زیادی میتوانند با کاهش وزن هردو خصوصیت “چهره خوب” و“اندام خوب” رابا هم داشته باشند.حکايت هاي موفقیت آمیز کاهش وزن نشان می‌دهد با پیدایش استخوان مخفی شده گونه ،

معرفی 5 ویتامین حیاتی برای بدن در زمستان

آغاز زمستان همراه با عفونت هایي مثل سرماخوردگی, سرفه, تب و آنفلوآنزا است. این در حالی است که مصرف ویتامین سی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش طول دوره این بیماری ها میشود.

فیزیوتراپی ورزشی

گسترش ورزش در بين عموم می‌تواند با افزايش بروز آسيب‌های ورزشی همراه باشد. كما اينكه وجود افراد ناآگاه (بعنوان مربی) در بعضی از باشگاههای ورزشی و انجام يكسری حركات نادرست بدنی نيز باعث صدمات جدی می‌شود. به همين دليل وجود نيروهای متخصص جهت پيشگيری، كمك به درمان و آموزش حركات صحيح ضروری است.

شکمی 6 تیکه با چند حرکت ورزشی ساده

تناسب اندام و داشتن شکم 6 تیکه یا به اصطلاح سیکس پک یکی از مسائلی است که خیلی افراد برای رسیدن به آن تلاش می کنند که در ادامه چگونگی انجام حرکت پلانک برای رسیدن به این هدف بیان می شود

روش های خانگی برای رفع گرفتگی عضلات

گرچه عموما این گرفتگی‌های عضلانی بی‌ضرر هستند، اما ماهیچه‌ها را تحت تاثیر قرار داده و نمی توان به طور موقت از آنها استفاده کرد

ورزشکاران در ماه رمضان چه نکاتی را رعایت کنند؟

ورزش کردن یکی از اصولی است که همیشه توصیه می شود، اما کسانی که ورزش می کنند در ماه رمضان باید ورزش کردن را رها کنند؟ در ادامه نکات مهمی برای ورزشکاران در ماه رمضان بیان می شود

پیشگیری از گرمازدگی هنگام ورزش، به بهانه گرمازدگی بازیکنان تیم سپیدار

با گرم شدن هوا احتمال بروز گرمازدگی بیشتر می شود، این مسئله در ورزش بیشتر از هر زمان دیگری مهم است و همانطور که در خبرها آمده چند نفر از بازیکنان تیم سپیدار بعد از اتمام بازی دچار گرمازدگی شده اند که در ادامه به علت بروز آن و روشی برای پیشگیری اشاره می شود