علت و رفع کوفتگی بعد از پیاده روی رفع کوفتگی بعد از پیاده روی

کوفتگی یک مدل شناخته شده از درد می‌باشد که دلیل پدید آمدن آن مشکل عروقی است. گرفتگی شبیه به درد در محل ماهیچه‌ی ساق پا هنگام راه رفتن علائم رایجی از این کوفتگی است. همچنین امکان دارد ران و عضلات باسن هم در این کار موثر باشند. در ادامه جهت آشنایی کامل با کوفتگی بدن بعد از پیاده روی و درمان آن همراه ما باشید.

آشنایی با ورزش تیراندازی و انواع رشته های این ورزش آشنایی با ورزش تیراندازی

تیراندازی یک ورزش مهیج و رقابتی است که از زمان های بسیار دوری محبوب بوده است. این ورزش در ایران نیز مورد توجه افراد بسیاری است و در دین اسلام نیز از آن یاد شده است. برای ورزش تیراندازی به مهارت،‌ دقت و سرعت زیادی نیاز است و این مسابقات آن در رده ها و رشته های مختلفی برگذار می شوند. در ادامه جهت آشنایی با انواع رشته های ورزشی تیراندازی همراه ما باشید.

همه چیز درباره تمرین پرس سرشانه ایستاده تمرین پرس سرشانه ایستاده

پرس سرشانه ایستاده یکی از تمرین های قدرتی در بدنسازی است که در انواع مختلفی با هالتر و دمبل یا حتی کش قابل اجرا می باشد. انجام این تمرین ورزشی مزایای بسیاری دارد و علاوه بر افزایش قدرت و حجم عضلات باعث بهبود و بیشتر شدن تعادل و تحریک ماهیچه های اصلی بدن می شود. در ادامه جهت آشنایی با انواع تمرین پرس سرشانه و آموزش انجام آن همراه ما باشید.

قایق کایاک چیست؟ آشنایی با کایاک سواری کایاک سواری: انواع قایق کایاک، مسابقات کایاک سواری

کایاک به نوعی قایق خاص گفته میشود که معمولا تک نفره یا دو نفره هستند و از جنس های مختلفی مانند چوب یا فایبرگلاس و... ساخته می شوند. این قایق ها از زمان سرخ پوستان کانادایی با اهداف مختلفی جهت به جه جایی انسان ها، حیوانات، شکار یا ماهیگیری و... مورد استفاده هستند. امروزه مسابقات ورزشی-آبی بسیاری برگذار میشود که کایاک سواری جزئی از آنهاست.

همه چیز درباره باشگاه بارسلونا درباره باشگاه بارسلونار چه میدانید؟

باشگاه بارسلونا که معمولا به شکل مخفف بارسا نامیده می شود یک باشگاه ورزشی - اجتماعی مشهور در اسپانیا است که بیشتر به عنوان یک باشگاه فوتبال حرفه ای در شهر بارسلون، منطقه کاتالونیای اسپانیا شناخته می شود. تیم فوتبال بارسلونا که مشهور ترین تیم این باشگاه است در لالیگا بازی می کند و جز سه تیمی است که هیچوقت به دسته پایین تر سقوط نکرده اند. در ادامه جهت آشنایی کامل با باشگاه بارسلونا، تاریخچه باشگاه، اهداف سیاسی و اجتماعی و... همراه ما باشید.

راز لاغری ژاپنی ها چیست؟ راز تناسب اندام و لاغری مردم ژاپن چیست؟

سبک زندگی و فلسفه های ژاپنی اغلب مورد توجه سایر فرهنگ هاست و یکی از مهم ترین نکات مورد توجه راز لاغری ژاپنی ها است. تنها سه درصد از افراد در این کشور دچار چاقی هستند و محققان معتقدند اصلی ترین دلیل تناسب اندام مردم در این کشور سبک زندگی و نحوه تغذیه صحیح مردم می باشد و جهت ساخت این فرهنگ تلاش های بسیاری نیز کرده اند. در ادامه جهت آشنایی کامل با رژیم غذایی و دلیل لاغری ژاپنی ها همراه ما باشید.

رویای رهایی از چربی‌های اضافه بدن با روش ویزرلیپو پیکر تراشی به روش ویزرلیپو

رویای رهایی از چربی‌های اضافه بدن، یک شبه و بدون تمرین‌های ورزشی زمان‌بر،‌ رژیم غذایی و... باعث شده است که امروزه عمل‌های زیبایی متعددی جهت پیکرتراشی به‌وجود آیند که ویزرلیپو یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای این عمل است اما برای همه افراد مناسب نیست. جهت آشنایی کامل با پیکر تراشی به روش ویزرلیپو و یافتن پاسخ سوال‌هایتان تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

حرکات کششی قبل و بعد از ورزش ( آموزش تصویری) حرکات کششی قبل و بعد از ورزش چگونه است؟

حرکات کششی قبل و بعد از ورزش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر با بهانه‌هایی مانند «وقت نمی‌کنم حرکات کششی انجام دهم» از زیر بار آنها شانه خالی کنید باعث آسیب دیدگی عضلات خود می‌شوید. در ادامه برخی از حرکات کششی و تمرین‌های مناسب قبل و بعد از ورزش را برای شما آماده کرده ایم که با اختصاص دادن وقت کمی به آنها باعث عملکرد بهتر در ورزش و افزایش سلامتی خود می‌شوید.

فواید راه رفتن سریع برای سلامتی فواید پیاده روی سریع

پیاده روی از آن دسته فعالیت‌های لذت بخش می‌باشد که افراد بسیاری تمایل دارند در زندگی خود به آن بپردازید. جالب است بدانید پیاده روی صحیح و مخصوصا راه رفتن سریع مزایای بسیاری از جمله کاهش ریسک بیماری‌های قلبی، عدم مرگ زودهنگام و... دارد.

اسکیت با یک چرخ فری لاین یک ورزش جدید اسکیت با یک چرخ (فری لاین)

این بازی اسکیت، تلفیقی حالتهای گوناگون در اسکیت بوردینگ، و اسکیت بر روی برف و همینطور قانون های اسکیت تیغه ای و اسکیت بر روی یک مسیر است، ولی اسکیت با یک چرخ به صورت مطلق جز هیچ یک از موردهای بالا نمی باشد.

تمرینات اکسنتریک و کنسنتریک آشنایی با تمرینات اکسنتریک و کنسنتریک

عضلات شما در فاز اکسنتریک (طویل شدن عضله) در قیاس با فاز کانسنتریک( کوتاه شدن عضله) قوی تر هستند. تمرین فاز اکسنتریک از نظر علمی مورد تائید قرار گرفته که مهمترین آن افزایش قدرت و هایپرتروفی کلی است.

ورزش جدید سایکل پولو یا چوگان با دوچرخه معرفی سایکل پولو یا چوگان با دوچرخه

چوگان با دوچرخه یک ورزش تیمی مانند چوگان سنتی است با این اختلاف که بازیکنان به جای اینکه روی اسب سوار شوند ، روی دوچرخه سوار می‌شوند. انواع این ورزش چمنی و زمین سخت می باشد. این ورزش در سال 1891 به طور رسمی توسط ریچارد جی مكردی در ایرلند ابداع گردید. امروزه سایكل پولو در كشورهایی مانند ایالات متحده، فرانسه، هندوستان، ایرلند، آلمان، انگلستان، مجارستان، استرالیا و كانادا بازی می شود.

ورزش جدید اسلم بال معرفی ورزش اسلم بال

اسلم بال یک ورزش تیمی 4 نفره است که تقریبا شبیه به ورزش بسکتبال می باشد. این ورزش در یک زمین ترکیبی با حرکاتی مرکب از پریدن از روی ترامبولین، هاکی روی یخ و حرکاتی از بسکتبال به خصوص به تاب به توپ انجام می شود.

آشنایی با ورزش کرفبال معرفی ورزش کرفبال

کرفبال ورزش تیمی مختلطی با شباهت هایی با ورزش بسکتبال و نتبال است. در این ورزش هر تیم از هشت نفر بازیکن تشکیل یافته اند که چهار نفر آنها زن و چهار نفر مرد می باشند. این ورزش در هلند توسط نیکو بروخایسن در سال ۱۹۰۲ ایجاد شد. کرفبال یکی از ورزش های پرطرفدار در هلند و همینطور بلژیک و تایوان می باشد. البته این بازي در ۵۴ کشور ديگر دنیا انجام می شود.

تمرینات دایره ای چیست و چگونه انجام می شود؟ معرفی تمرینات دایره ای

نخستین جرقه و ایده تمرین های دایره ای در سال ۱۹۵۳ به وسیله فردی به نام مورگان واندرسون در انگلستان زده شد. مقصود از ایجاد چنين سبک تمرینی این بود که هر شخصی بتواند با توان خود تمرین کنید. این تمرین شامل ۹ تا ۱۲ ایستگاه گوناگون می شد، که فرد انجام دهنده آن، باید پس از قدری استراحت، از یک ایستگاه به ایستگاه بعدی می رفت.

تمرین زدگی چیست؟ علل و دلایل آن بیش تمرینی یا تمرین زدگی

گاهی وقت ها زیاده روی در تمرین و اجرای برنامه های اشتباه تمرینی سبب خستگی طولانی مدت و در نتیجه افت عملکرد ورزشی یک ورزشکار می شود که به آن تمرین زدگی می گویند.ميزان دقیق تمرین زدگی در ورزش های گوناگون معلوم نیست ولی پژوهش ها نشان می دهد که این ميزان در ورزشکاران رشته های بسکتبال، مشت زنی،دوچرخه سواری،شنا،دو ومیدانی،جودو وکشتی به مراتب بیش از دیگر رشته های ورزشی می باشد.

چگونه در روزهای کرونایی ورزش کنیم؟ ورزش در ایام کرونا

بنظر میرسد حفظ یک برنامه روتین ورزشی در منزل بیش از آن که یک امر دل بخواهی باشد، یک باید است.در واقع، ورزش یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که ما برای سلامت ماندن از نظر جسمی و روحی در اختیار داریم.